Як контролювати роботу SEO-компанії. Частина 2: що потрібно знати про роботу SEO-компанії

Ситуації, коли клієнт абсолютно не розуміє, навіщо його сайту просування і як це відбувається, зустрічаються часто-густо. Якщо ви не розумієте алгоритм роботи SEO- компанії, ви не зможете повноцінно проконтролювати її роботу.

Я написав керівництво в 4 частинах, як проконтролювати сеошников, не будучи глибоко «у темі». У першій частині я розповідав, як вибрати SEO- компанію.

Що треба знати під час співпраці з SEO- компанією

Як сказано вище, щоб щось контролювати, треба уявляти собі, як воно працює.
У нашому випадку це:

Принцип роботи пошукових машин

Це дуже велика і складна тема. Якщо пояснювати звичною мовою, суть зводиться ось до чого: у кожної пошукової машини є свої пошукові роботи, павуки, які «ходять» по посиланнях на сайтах і викачують знайдені сторінки до себе у базу. На серверах Яндекса і Google в обробленому виді лежать усі знайдені сторінки в інтернеті — неймовірний масив даних.

Далі, усередині себе пошукові машини визначають, про що текст на сторінці, класифікують дані, розкладають по поличках, очищають від спаму і готують дані для ранжирування.

Коли людина робить (набирає) запит в пошуку Google або Яндекса, роботи витягають з індексу потрібні документи-сторінки, вибудовують їх по відповідності (використовуючи секретні формули) і показують вам. Як ви можете помітити, вони оперують тільки тими даними, які знаходяться в їх базі.

Це приводить нас до важливого укладення: пошукові системи бачать і приймають зміни на вашому сайті не миттєво. Цей процес інертний. Від зміни на сайті до того моменту, як ви зможете це відчути в пошуку, може пройти 2-3 тижні.

Другий момент, на який варто звернути увагу — швидкість і частота індексування сайту. Пошукові машини можуть проіндексувати строго певну кількість сторінок сайту за один раз. Чим якісніше сайт, тим цей ліміт більший, індексація повніша і частіша. Ми не можемо впливати на ці ліміти, це рішення залишається тільки за пошуковою машиною.

Коли чекати результати?

Час, який треба на аналіз сайту, впровадження перших змін по технічній і контентній частині сайту + швидкість роботи пошукових машин і їх інертність — враховуючи ці чинники, чекати перші результати роботи над сайтом можна через 1-1.5 місяця.

.З нашої практики.
Ми стикалися з клієнтами, які дзвонили наступного дня після укладення договору і запитували : "Чому ви нічого не робите"?, "Чому у нас ще немає продажів"? - адже вони сплатили просування сайту ще учора?!

Це абсолютно не означає, що донині з сайтом ніхто нічого робити не буде. Навпаки, перші місяці дуже важливі, адже вони закладають фундамент успіху сайту. Якщо сайт просувається не "з нуля", терміни просування можуть відрізнятися. Приміром, попередня SEO- компанія прибігала до т.з. "чорних" методів просування, і сайт виявився під фільтром пошукових систем. У такій ситуації тільки вихід з-під фільтру може зайняти до півроку.

SEO — це марафон, а не спринт

Із заголовка зрозуміло, що ми маємо на увазі. У SEO немає швидких результатів, робота націлена на перспективу і має відкладений ефект.

…З нашої практики….
Мінімальні терміни просування також залежать від тематики і регіону. Одного разу ми зіткнулися з ситуацією, коли наш клієнт запускав другий проект в Москві і отримав від нас пропозицію, де були вказані терміни в 12 місяців. Він звернувся за роз'ясненнями: чому для перших результатів на регіон Київ ми йому вказували 6 місяців, а для Москви цілих 12?. Менеджер пояснив, що чим більше регіону, тим більше конкуренції, тим довше треба працювати над сайтом, щоб пошукові системи почали повноцінно довіряти сайту і не вважали його черговою спробою накрутити рейтинг.

Приклад з практики:

Молодий сайт (інтернет-магазин), у клієнта свій програміст, менеджер і декілька контент-менеджеров. У зв'язці з SEO- компанією це дає ось такі результати.

Чим вони там взагалі займаються, ці сеошники?

Майже 50% часу компанія витрачає на внутрішню оптимізацію вашого ресурсу. Решта часу ділиться на аналіз вже виконаних робіт, аналіз ваших конкурентів, вивчення ситуації з позиціями в пошуковій системі, зовнішню оптимізацію і роботу з клієнтом. Ще трохи часу співробітники витрачають на саморозвиток і відстежування тенденцій в пошуковій оптимізації.

Вибираємо SEO- компанію. Частина 1
Вибираємо SEO- компанію. Частина 3
Вибираємо SEO- компанію. Частина 4