Як контролювати роботу SEO-компанії. Частина 3: робота з внутрішніми факторами

Тут ми розповімо, як і що ви можете контролювати в роботі SEO- компанії і за якими ознаками зможете вчасно розпізнати «халтурників».

Технічний аудит сайту

SEO- компанія шукає помилки на сайті, які заважають індексації, ранжируванню сайту. Як ви можете це контролювати:

  • Просіть пояснити кожен пункт звіту.
    Вникайте в сказане, просіть пояснювати, як виправлення вплине на роботу сайту. По відповідях ви зможете зрозуміти компетенцію виконавця. Не приймайте відповіді в стилі “так потрібно” і “по нашому досвіду”. Все повинно бути логічне обгрунтовано.
  • Не повинно бути роботи заради роботи.
    Вам можуть написати великий звіт, який складатиметься з не важливих пунктів. Вам показують, що робота виконана, але реальної користі від неї для просування сайту немає. Не можете самі визначити важливість робіт? Немає знайомих СЕО-специалистов? Тоді —
  • Замовте аудит у сторонньої компанії.
    Якщо ви не задоволені відповідями виконавця на ваші питання або поточна ситуація з просуванням вашого сайту зовсім не ясна, попросіть незалежну сторону оцінити якість і повноту роботи. Можливо, за це доведеться заплатити окремо, але іноді це того коштує.

Доопрацювання сайту

На підставі аудиту сайту SEO- компанія складає список доопрацювань для програміста. Аудит сайту і ТЗ на доопрацювання для програміста — це різні речі! У аудиті йде мова про проблеми, а в ТЗ для доопрацювання — набір інструкцій, що і як виправляти, і що повинне вийти. Ви повинні бачити кінцевий результат роботи програміста. Те, що ви потім зможете перевірити!

Технічне завдання має бути складене по пріоритетах. Спочатку вирішуються найкритичніші проблеми, потім усе інше:

  • Просіть вести google- документ, в якому виконавці відмічатимуть виконані завдання.
    Так ви зможете бачити прогрес роботи і розуміти, на якому етапі знаходитеся. Заздалегідь попросіть програміста оцінити терміни робіт і потім контролюйте їх.
  • Якщо програміст ваш, контролювати доопрацювання легше. Якщо з боку, дізнайтеся, скільки коштує година роботи і скільки часу треба на доопрацювання.
    Якщо ви маєте хоч би деяке уявлення про роботу вашого сайту, і у вас є на руках ТЗ для програміста, по якому ясно, що і як повинно працювати, ви зможете самі проконтролювати усі моменти. Нікому ще не завадив зайвий контроль.

Підбір запитів, складання семантичного ядра сайту

Дуже важливий і великий об'єм роботи. Від нього залежить майбутня робота, тому важливо проконтролювати, що і як робить SEO- компанія.
Запити мають бути підібрані не лише по темі існуючого сайту, а і по близьких тематиках. Це треба, щоб не упустити частину запитів, які були б цікаві вашому бізнесу, але доки ще не відбиті на сайті.

На основі цього списку запитів SEO- компанія пропонує вам структуру сайту або пропонує варіанти, як змінити існуючу.

Що ви можете контролювати?

  • Терміни виконання.

Залежно від об'єму сайту і його спрямованості термін може бути від 1 тижня до пари місяців. Заздалегідь уточніть цей момент. Також виконавець може розбивати цю роботу на частини і виконувати її щомісячно. Наприклад, охопити спочатку найважливіші розділи сайту, а потім усе інше.

  • Чи ставлять питання?

Дуже дивно, якщо ядро запитів склали, не проконсультувавшись з вами. SEO- фахівці не можуть глибоко розбиратися в усіх тематиках, тому питання по семантичному ядру обов'язково мають бути. Ідеально, якщо семантику разом з SEO- фахівцем перевіряє кваліфікований фахівець з боку клієнта — менеджер, інженер, юрист, залежить від тематики сайту. Зібрали ядро і не погодили з вами? Це привід замислитися про компетентність виконавця, його бажання дійсно просувати ваш сайт.

  • Як ключові слова розподілені по сайту?

Існують методики підбору і кластеризації запитів з розподілом по сторінках сайту. Уточніть цей момент і перевірте правильність розподілу. Приміром, слова з групи “електроінструмент” мають бути націлені на категорію «Електроінструмент», а не на головну сторінку.

  • По яких методиках підбирають запити?

У сучасних реаліях вже недостатньо використати тільки інструменти, пропоновані пошуковими системами. Даних в них мало і їх усі використовують. Для розширення семантики треба користуватися додатковими джерелами ключових слів : платні бази слів (Пастухів), платні онлайн версії “СерпСтат”, “Семраш”, “Кейвордтул” і інші. Поцікавтеся, звідки SEO- компанія черпає дані про ключові слова? Яндекс.Вордстат і Google key planner явно недостатньо, і ви можете сміливо критикувати таку роботу.

Можлива ситуація, коли вам показують ключові слова і їх місячну частотність, тобто частоту використання. Уточніть, звідки ці дані. Пам'ятайте, що дані з Яндекс.Вордстата не показують реальну кількість користувачів, що просять це ключове слово. Дані беруться з розрахунку кількості показів рекламних оголошень на усіх сторінках пошуку Яндекса. На додаток до цього, Яндекс округлює числа і зовсім низькочастотні слова не показує.Враховуйте ці факти, при перевірці роботи.

  • Чи переглядають семантичне ядро з часом?

Для загальної профілактики і розуміти тенденції, варто переглядати запити для сайту. Рідше, частіше, але робити це треба обов'язково. Якщо сайт розвивається, на нім з'являються нові товари, розділи, варто розширювати семантичне ядро і на них, а також додавати, переглядати запити. Вивчіть, чи проводиться така робота. Якщо ні, ставте питання!

Формування метатегов для сторінок сайту

Входить в комплекс заходів по оптимізації сторінок сайту. Вона обов'язкова для будь-якого ресурсу. Дані для нових метатегов беруть з семантичного ядра, а точніше з таблиці відповідності.

  • Перевірте, чи додають метатеги на абсолютно усі сторінки сайту.

Якщо SEO- компанія працює тільки з каталогом або тільки з певним розділом сайту, привід почати ставити незручні питання. Оптимізація має бути по усьому сайту, без виключення. І для сторінок товарів теж! Наприклад, формування метатегов може бути виконане за наступною схемою: кореневі сторінки категорій, підкатегорії — оптимально — вручну, товари, сторінки брендів — шаблони.

Уточніть у виконавця, яку схему роботи з метатегами він припускає використати?

  • Чи просить виконавець впровадити на сайті шаблонну автоматизацію?

При великій кількості товарів і категорій ніяк не обійтися без шаблонної автоматизації: один раз задавши шаблон метатегов, його застосовують до товарів в усій категорії. SEO- компанія зобов'язана економити собі і вам час. Все, що можна автоматизувати без збитку якості, повинно бути автоматизовано. Крім того, при подальшому впровадженні шаблонів вам не треба буде напружувати своїх контент-менеджеров заповнювати ці метатеги самостійно. Нові товари повинні використати прописані раніше шаблони. Не хочуть, не знають, мовчать? Ставте питання і робіть висновки

  • Уся оптимізація інтернет-магазину або великого порталу виконується вручну?

Абсолютно усі метатеги пишуть вручну і заразом скаржаться, що багато роботи? Ставте питання про розірвання договору. Робота має бути ефективною! Інтернет-магазин з десятками тисяч товарів неможливо оптимізувати методами, добре застосованими до сайтів-візиток. Потрібна інтелектуальна автоматизація.

  • Просіть показати метатеги перш, ніж вносити на сайт.

Оцінити якість написаного без досвіду майже неможливо. Ви просто пам'ятаєте правила заповнення :
title — коротке, лаконічне речення про суть сторінки, повинні містити ключове слово або слова;
description — короткий опис суті сторінки + комерційна інформація про товар, послузі + заклик до дії;
keywords — нині не враховуються пошуковими системами, але все може змінитися завтра, тому його теж рекомендується заповнювати. Сюди можна внести коротку фразу з ключовим словом.

  • Терміни виконання?

При готовому і розподіленому семантичному ядрі і працюючих шаблонах метатеги пишуть приблизно за тиждень.

Написання текстів на сайт

Ще один важливий етап, який ви зобов'язані контролювати — тексти читатимуть ваші потенційні покупці і пошукові системи.
Просіть технічне завдання на контент.

  • Подивіться на якість ТЗ, яка формує SEO- менеджер для копирайтера.

Воно повинне чітко розписувати, про що треба писати, навіщо, чому і як? Просте перерахування ключових слів і умов за об'ємом не дасть розуміння копирайтеру, що і як писати. Природно він напише загальний текст ні про що.

  • Чи задають копірайтери питання?

Жоден копирайтер не може глибоко розбиратися в тематиці вашого бізнесу. Тому, щоб написати якісно, він повинен розпитати вас. Плюс, копирайтер повинен розуміти ваші переваги і подати їх в найвигіднішому світлі: як працюєте, які акції проводите, додаткові послуги, бонуси. Все-все, що можна використати для якісних описів на сторінках вашого сайту. Має бути стабільний зв'язок між копирайтерами і представником вашої компанії. Працюють мовчки? Привід замислитися.

  • Обговоріть об'єми і терміни робіт.

Уточніть, скільки текстів SEO- компанія готуватиме для вашого сайту і скільки авторів в штаті. Чим менше копирайтеров і чим сильніше вони завантажені, тим повільніше наповнюватиметься ваш сайт. Звичайне навантаження на одного копирайтера в місяць 30-60 текстів. Якщо сайт треба наповнити контентом швидко, можливо, потрібно буде притягнути сторонніх авторів - це тягне додаткові витрати.Усе це треба обговорити ДО підписання договору з виконавцем.

  • Як визначити якість написаного тексту?

Текст на сайті вирішує 4 задачі: перетворює відвідувачів сайту на покупців, притягає відвідувачів з пошуку, максимально повно інформує про ваш товар/послугу і робить сторінку видимою для пошукового робота. Тому важливо розуміти, про що пишуть. Читайте готові тексти до внесення на сайт, запитуйте: чи допоможе цей текст продажам? Чи цікавий він? Чи вирішує якусь проблему відвідувача? Чи є заклик до дії? У тексті на 2 сторінки 150 разів написали про те, які хороші дрилі ви продаєте, і більше нічого? Олія масляна, а вода водяниста? Нудить від фраз, що багаторазово повторюються? Цей копирайтер застряг в 2009 році, сміливо просіть іншого.

  • Як відформатован текст?

Зверніть увагу, як виглядають тексти на сайті. Сучасний, якісний контент повинен містити короткі і середньої довжини речення і невеликі абзаци, заголовки, підзаголовки, нумеровані і ненумеровані списки, зображення, відео-ролики. Він має бути структурованим — так його простіше читати. Помітили, що текст виглядає убого, викликайте на розмову виконавця.

  • Чи знаходиться текст в пошуку?

Итак, тексти написані і розміщені, сторінки проіндексований. Ви повинні знаходити сайт в пошуку по великих фрагментах написаних текстів. Не знайшли? Швидше за все пошукові машини не вважають ваш контент якісним.
Приклад неякісного тексту :

Якщо на сайті багато подібних текстів, пошукова система накладає санкції.

  • Як описані товари?

У більшості випадків, товари описує контент-менеджер з боку клієнта. SEO- компанія повинна надати рекомендації, як скласти описи для товарів, що використати, куди дивитися. Якщо усього цього немає, SEO- компанія не зацікавлена зрештою і працює поверхнево.

Написання інформаційних статей

Будь-який сайт вимагає складової контенту, орієнтованої на інформаційні запити. Грубо кажучи, статті, які відповідають на питання “як” і “що вибрати”. Пошукові машини люблять, коли на сайті, що продає, є інформаційні статті, що покривають питання вибору товару.

  • Звідки виконавець бере теми для статей?

Важливо, щоб це була не «відсебеньки», аби що-небудь написати, а реально проведене дослідження. Подумайте, що запитують покупці і на які питання ви могли б дати відповідь на сайті?

  • Хто пише?

Статті мають бути експертного рівня з “додатковою вартістю”, тобто питання має бути розкрите краще і глибше, ніж на конкуруючих сайтах. Інакше така стаття не притягатиме відвідувачів з пошуку. Важливо знати, хто писатиме такі статті і які знання в темі є. Швидше за все, як і у випадку з основним контентом, тут не обійтися без консультацій.

  • Чи притягають статті пошуковий трафік?

Вимагайте данні про те, чи отримують написані статті трафік. Якщо ні, статті неякісні, і пошукові машини вирішили не показувати їх як відповідь на питання користувача.

Рекомендації по поліпшенню сайту

Це теж робота SEO- компанії : фахівці рекомендують, як поліпшити роботу ресурсу, зовнішній вигляд, функціональність і т. д. Якщо цього немає, що SEO- компанія не зацікавлена в розвитку вашого ресурсу :

  • Чи пишуть рекомендації?

Зазвичай це відбувається періодично. Показують приклади інших сайтів, рішень, обговорюють можливість впровадження на клієнтському проекті.

  • Чи вникає виконавець у бізнес-процеси компанії?

SEO- компанія повинна вникати у внутрішні бізнес процеси клієнта щоб виявити вузькі місця і, можливо, запропонувати способи їх рішення. Звичайно ж, вони не повинні учити вас продавати, але помітити, що менеджери не піднімають трубку телефону — серйозний плюс до карми виконавця.

…З нашої практики…
Багато сайтів, з якими ми починаємо працювати, потребують повного аналізу, виявлення недоробок і складання плану оптимізації і розвитку сайту. Деякі клієнти не розуміють, чому ці роботи треба робити ще до того, як з'явилися клієнти на сайті і пішли замовлення. Поясню на прикладі: ви відкрили магазин електроніки в самому центрі міста, але вирішили доки не робити ремонт, продажів-то немає, так само у вас доки немає засобів, щоб встановити вітрини і розкласти товар, ви його просто абияк розклали на полу. Як ви вважаєте, у вас будуть продажі? Скоріш всього немає або дуже мало. Не здійснюйте такі помилки і в інтернет-магазині.

Інші джерела трафіку

Ваші потенційні замовники можуть мешкати в різних місцях інтернету. Тому не лише органічна видача може давати відвідувачів. Зверніть увагу, чи пропонує ваша SEO- компанія додаткові джерела трафіку, такі як:

  • контекстна реклама;
  • прайс-навігатори;
  • соціальні мережі;
  • баннерная реклама;
  • краудмаркетинг.

Пам'ятайте, що хороші ті виконавці, які пропонують різні варіанти, хоча це і може зажадати додаткових фінансових витрат.

Вибираємо SEO- компанію. Частина 1
Вибираємо SEO- компанію. Частина 2
Вибираємо SEO- компанію. Частина 4