Як контролювати роботу SEO-компанії. Частина 1: вибираємо SEO-компанію.

Ситуації, коли клієнт абсолютно не розуміє, навіщо його сайту просування і як це відбувається, зустрічаються часто-густо. Клієнт уявляє собі сео як магію — вжух, і сайт в ТОПе, продажі виросли в 3 рази, а сеошники вважають, що «всім же зрозуміло, що SEO — це довго, наполегливо, недешево і місцями нудно». І ось ми маємо претензії і невдоволення сторін один одним.

Якщо ви не розумієте алгоритм роботи SEO- компанії, ви не зможете повноцінно проконтролювати її роботу. Щоб сеошники не «навжухали» вам головну біль, я написав керівництво в 4 частинах як проконтролювати сеошников, не будучи глибоко «у темі».

Вибираємо SEO- компанію

SEO- просування сайту — завдання творче, і затиснути її в рамки шаблонів не найвдаліша ідея. Звичайно, є загальні моменти, і послідовність основних етапів робіт незмінна для більшості сайтів, але кожен оптимізатор вирішує цю задачу у своєму стилі зі своїм досвідом і знаннями, що призводить до різних результатів.

Тому послуга SEO не настільки проста, як, приміром, купівля телевізора. Підхід «дорожче означає краще» тут в чистому вигляді не працює. Потрібні інші метрики, різні показники, по яких можна правильно визначити і вибрати професійного виконавця.

Класичні критерії

  • Вік компанії

Чим старше компанія, тим більше прогресу в роботі пошукових машин бачили її співробітники і тим більше досвіду накопило за ці роки. Цей багаж дозволяє глибше розуміти роботу пошукових систем і отримувати більший відсоток успішних проектів.

  • Кількість проектів

Знову ж таки: багато проектів — багато досвіду в роботі з різними тематиками. Поза сумнівом, у усіх є певний відсоток невдалих проектів. Але невдача — це привід замислитися, знайти рішення, щоб не повторити попередні помилки. Завдяки ним компанія розвивається. Якщо в компанії вам говорять, що у них завжди і все добре, це привід засумніватися в серйозності фірми.

  • Чи ставлять додаткові питання, чи цікавляться бізнесом

В процесі спілкування з представником SEO- компанії, зверніть увагу, скільки додаткових питань вам задають, чи вникають в суть вашої проблеми, чи намагаються отримати якомога більше інформації? Чим більше SEO- компанія прагне дізнатися про вас, тим детальніше буде комерційна пропозиція і серйозніше підхід до роботи.

  • Просять доступ до аналітики сайту

У вас попросили хоч би гостьовий доступ до аналітики сайту? Ще один плюсик в скарбничку компанії. Це означає, що оптимізатори хочуть на власні очі побачити, як сайт почуває себе в пошуку і які існують проблеми (хоч би поверхнево).

  • Як швидко підготували комерційну пропозицію?

Отримали пропозицію по сайту через 2 години після звернення? Привід замислитися, тому що за 2 години неможливо побачити і відчути сайт. Зволікають тиждень? Означає у них недостатньо ресурсів, щоб якісно займатися вашим завданням. Хороше КП готується 1-2 дні.

  • Чи роблять експрес-аналіз сайту?

Глибокий і якісний аналіз вашого сайту безкоштовно робити ніхто не буде. Але провести експрес-аудит, щоб розуміти рівень проблем сайту, — обов'язковий крок, щоб скласти хороше КП. Компанії, які виділяють хоч би декілька годин на збіглий аналіз вашого ресурсу, заслуговують на увагу.

  • Кількість проектів на одному SEO- фахівцеві

Дізнайтеся, скільки проектів, в середньому, веде один виконавець. Якщо оптимізатор веде більше 10 проектів, часу на ваш сайт виділить зовсім небагато. Вам можуть розповісти про внутрішню автоматизацію роботи, але при сучасних алгоритмах пошукових систем автоматизований підхід — явно не плюс в роботі. Якщо ж виконавець навпаки займається всього 1-2 проектами, його рівень компетенції як фахівця, готового за низьку ЗП працювати з вашим сайтом, викликає обгрунтовані сумніви. Виключення, якщо це 1-2 дуже великі проекти.

  • Обіцянки і гарантії

На що ж розраховувати звичайному власникові магазину?
“Гарантують” ТОП-10 (50-100)? Женіть їх чимдалі! У поточному розвитку пошукових систем неможливо спрогнозувати кількість ключових слів, які будуть в ТОП-10 через певний час. Абсолютно! Є варіант короткочасного ефекту, про який розповімо нижче, але він триває всього пару місяців. Далі пошукова машина (Google, Яндекс) визначає “накрутку” і відправляє ваш ресурс у фільтр, з якого іноді не вдасться вийти більше року. Таким чином ви втратите відвідувачів, час, довіра до сайту і, що важливіше, прибуток.

...З нашої практики….
Ми регулярно отримуємо заявки на просування таких сайтів. Після первинного аналізу сайту, його посилальної маси ми розуміємо, що в деяких випадках вже взагалі не допомогти, а в інших можна, але доведеться витратити багато часу і засобів. Іноді краще купити новий домен і зробити новий сайт.

Чого чекати від SEO- компанії?

Оптимально — роботу по збільшенню відвідуваності сайту. Вимагайте прогноз збільшення органічного трафіку (відвідувачі, що прийшли з пошукових систем) і корелюйте його з вашим прибутком. Якщо на просування приходить новий сайт, без історії просування, перших результатів варто чекати через 1.5 — 2 місяці з приростом органічного трафіку близько 10% в місяць. Точніший розрахунок можливий після аналізу сайту і ринку, на який націлений ресурс.

Не ведіться на яскраві фрази об ТОП-10, високочастотних запитах і інших термінах з 2008 року. Це зараз не працює. Єдина метрика сайту, яка хоч і відносно, але вказує на якість роботи SEO- компанії, — зростаюча відвідуваність. У своїх оцінках не забувайте враховувати сезонність продажів. Наприклад, устаткування для басейнів добре продається в перші місяці літа і “зависає” взимку.

У SEO гарантій немає! Є три сторони, від яких залежить успіх просування : клієнт, оптимізатор і пошукові машини, і жодна з них не може гарантувати результати по позиціях або трафіку. Навіть якщо у компанії є успішні проекти в цій же тематиці.
Чому?

Звернемося до двох матеріалів — керівництву Яндекса і Google для веб-майстрів. Це офіційні документи, в яких сказано, що ніхто, у тому числі і представники самих пошукових систем не можуть гарантувати положення певного сайту на певній позиції. Навіть Сергій Брин.

Тоді яким чином це може гарантувати оптимізатор? Адже брати гарантії на позиції в SEO — це як, наприклад, брати гарантії з учителя англійського, що учень добре освоїться в Англії. Или як брати гарантії з лікаря, що пацієнт не захворіє знову.

Усі сайти різні, як до них віднесеться пошуковий робот, нікому не відомо. Робота SEO- компанії полягає в тому, щоб підлаштувати сайт під вимоги пошукових машин.

Так за що ж ви платите? Ви платите за комплексну роботу над сайтом: доопрацювання, оптимізацію, підстроювання під вимоги пошукових машин і за досвід виконавців. Простіше кажучи, ви наймаєте консультантів по залученню відвідувачів на сайт з органічного пошуку з розширеними повноваженнями.

SEO просування — це не гра в одні ворота

Як не дивно прозвучить, замовник теж несе відповідальність за успіх просування. У правильній SEO- компанії вам обов'язково нагадають, що ви повинні брати посильну участь.
У таблиці показано, як розподіляється відповідальність замовника і виконавця в особі SEO- компанії для досягнення успіху проекту.

 

Зона відповідальності Клієнт SEO- компанія
Створення сайту 100%
Розробка структури 45% 55%
Юзабіліті, аудит 20% 80%
WEB аналітика 20% 80%
Формування цілей просування 30% 70%
Впізнанність бренду 90% 10%
Збільшення лояльності 95% 5%
Наладка бізнес-процесів 75% 25%
Стратегія просування 10% 90%
Семантика сайту 15% 85%
Внутрішня оптимізація 10% 90%
Копирайтинг 50% 50%
Посилальна стратегія 100%
Соціальний маркетинг 40% 60%
Інструменти просування 100%
Дослідження ціноутворення 95% 5%
РАЗОМ, успіх залежить на: 50% 50%

 

Взаємодія з SEO- компанією

На стороні SEO- компанії, зазвичай, з одним проектом працюється кілька чоловік : SEO- менеджер розробляє стратегію і контролює роботи, копирайтер пише контент, програміст допрацьовує сайт, SEO- помічник вносить, змінює інформацію на сайті і займається іншою рутинною роботою.

З точки зору контролю якості роботи добрі результати дає схема, коли копирайтер і програміст знаходяться на стороні клієнта. Це дозволяє чітко контролювати витрати і завантаженість працівників + фахівці, що розбираються в тематиці сайту, завжди поруч і можуть проконсультувати. Проте, частенько у компанії-замовника немає можливості тримати таких фахівців в штаті, тому приведена вище схема має місце бути. За таким принципом просувається величезна кількість сайтів.

Вибираємо SEO- компанію. Частина 2
Вибираємо SEO- компанію. Частина 3
Вибираємо SEO- компанію. Частина 4