Комплексний аудит: що це таке і навіщо він потрібен вашому сайту?

Перше, з чого починаються роботи над SEO (СЕО) просуванням — аудит сайту. Що це таке, ми і будемо розбирати в цій статті.

Головне завдання інтернет-ресурсу — перетворювати просто відвідувачів на активних користувачів і клієнтів. Але спочатку відвідувачі повинні з'явитися. Над цим якраз працює SEO. Його ефективність безпосередньо залежить від правильного докладання зусиль. Комплексний аудит сайту допомагає виявити слабкі місця, які потребують доопрацювань.

Таким чином, аудит визначає, наскільки сайт:

  • відповідає вимогам пошукових систем — Google не виводить ресурси з критичними проблемами в ТОП;
  • зручний для відвідувачів — необхідно зробити всі важливі дії інтуїтивно зрозумілими;
  • привабливий для користувача — довіру адже потрібно завоювати.

У SEO аудиту сайту є певні цілі. Перш за все — знайти технічні помилки і визначити природу їх появи. Це дає розуміння, яким чином від них позбавлятися. Потім виконується аналіз юзабіліті (так сеошники називають зручність користування сайтом) і розробляються рекомендації щодо збільшення конверсії.

Надалі на результатах перевірки будується стратегія і план робіт по розкрутці.

Ще одне призначення аудиту сайту — перевірити якість робіт вашої SEO (СЕО) команди або отримати свіжий, незаангажований погляд на ресурс.

Які існують види SEO (СЕО) аудиту сайту?

Глобально слід розділяти експрес і повний аудит сайтів. Перший варіант — це поверхневий пошук найбільш типових помилок, який в SeoTop виконують безкоштовно. Повний аналіз включає ретельне опрацювання кожної деталі, що входить в пакет SEO послуг, або виконується окремо за гроші.

Залежно від призначення аналізу, виділяють кілька видів аудиту сайту:

  • Технічний аудит сайту
  • Пошуковий аудит сайту
  • Usability аудит сайту
  • Маркетинговий аудит сайту
  • Комплексний аудит сайту

Зупинимося докладніше на кожному з них.

1. Технічний аудит сайту

Спрямований на пошук помилок в технічній реалізації ресурсу, які уповільнюють SEO просування. Серед них:

  • host і головне дзеркало сайту;
  • коректне налаштування безпечного протоколу HTTPS;
  • аналіз індексації сторінок пошуковим роботом;
  • наявність зрозумілих людині адрес (ЧПУ);
  • швидкість завантаження десктопной і мобільної версії;
  • наявність мобільної версії і правильність її роботи;
  • налаштування кодів відповідей сервера;
  • перевірка URL.

Виявлені помилки документуються. Далі вибудовується пріоритет їх усунення.

2. Пошуковий аудит сайту

У кожного пошукача є набір обов'язкових вимог. Якщо ресурс їм не відповідає, рух до топу видачі гальмується або взагалі буде неможливим. Тому в рамках пошукового аналізу перевіряються:

  • налаштування web-аналітики;
  • семантичне ядро;
  • наявність і якість метатегів;
  • внутрішня перелінковка;
  • макро і мікро розмітка;
  • розмітка заголовків h1-h6;
  • кількість вихідних посилань;
  • кількість і якість зовнішніх посилань;
  • дублі сторінок;
  • якість контенту і так далі.

Всі ці речі безпосередньо впливають на потенціал просування.

3. Usability аудит сайту

Відвідувач, потрапивши на ваш сайт, не повинен замислюватися, як виконати наступну потрібну йому дію. Хороший інтерфейс — гранично очевидний і зрозумілий. І так, симпатичне оформлення теж важливо.

При аудиті юзабіліті сайт зазвичай розглядають з трьох позицій: експерта, користувача з мінімальними навичками веб-серфінгу, статистики з веб-аналітики. В рамках роботи аналізується:

  • загальне враження, яке формує сайт при першому відвідуванні;
  • наскільки структура ресурсу буде зрозумілою для користувача;
  • очевидна чи навігація і функції сайту;
  • чи відповідає зміст ресурсу його тематиці;
  • наскільки легко отримати зворотній зв'язок;
  • наскільки коректно відображаються сторінки сайту на різних типах пристроїв і браузерів.

Кожен з цих пунктів працює на довіру до ресурсу. У комерційному сегменті це важливо.

4. Маркетинговий аудит сайту

Необхідний для розробки стратегічного плану щодо поліпшення ресурсу. Він передбачає:

  • аналіз конкурентів вашого бізнесу в мережі інтернет;
  • аналіз якості та джерел трафіку;
  • аналіз цільової аудиторії;
  • аналіз найбільш популярних (прибуткових) розділів.

Отримана інформація в подальшому допоможе спрогнозувати витрати на просування і виявити найбільш перспективні напрямки.

5. Комплексний аудит сайту

Зазвичай складається з усіх перерахованих вище розділів або їх частини. Повнота комплексного аудиту визначається цілями просування.

Як проводиться аудит сайту в SeoTop

Методи і правила проведення аудиту інтернет-сайту у кожного сео-спеціаліста свої. Хтось працює по шаблонного чек-листу. Інші складають прямо «Війну і мир» на 50+ аркушів. Наш досвід показує, що в подібних «лонгрідах» корисної інформації, що зачіпає суть — від сили 15%. Решта — вода, яка забирає сили і час у клієнта. Тому SeoTop розробила внутрішній план комплексного аудиту сайту, а також ряд основних правил:

  1. Ми не «ллємо воду». У нашому аудиті відсутні різні СЕО (SEO) визначення: що таке аудит сайту, юзабіліті і так далі. Максимум пару слів зрозумілою мовою. Це допомагає клієнту зрозуміти, які помилки є і як їх потрібно вирішувати.
  2. Не встановлюємо жорсткі обсяги SEO аудиту. Все залежить від масштабу ресурсу та кількості виявлених помилок. Якщо будь-які моменти вже грамотно опрацьовані і оптимізовані під пошукову систему, ми їх і не вказуємо. Тому в нашій компанії немає стандартного шаблону аудиту сайту. Чек-лист використовується в якості шпаргалки для сео-майстра і просто допомагає все охопити.
  3. Аудит сайту залишається структурованим і логічним. Він складається з конкретних розділів: технічні помилки, юзабіліті сайту, мобільна версія, швидкість сайту, зовнішні посилання, оптимізація, аналіз трафіку, рекламні блоки.
  4. Результати аудиту викладаються максимально зрозуміло. Для наочності ми використовуємо приклади і скріншоти. Так нашим клієнтам легше сприймати інформацію. До того ж на скріншотах зручніше демонструвати помилки і пояснювати, як їх виправити.

Фахівці SeoTop проведуть детальний аудит вашого сайту і підготують звіт з професійними рекомендаціями. Більш детальну інформацію можна отримати за індивідуальним запитом.

Для нових клієнтів, які замовили у нас просування, діє бонус — повний аудит сайту в подарунок.

image description
image description
Цікавлять наші послуги? Ми передзвонимо!

Зростання відвідуваності вже в перший місяць робіт, виведення запитів в топ-10, зростання продажів через два місяці - достатньо залишити заявку, ми зв'яжемося з Вами і обговоримо деталі