Рівновага трьох китів - замовники, SEO-оптимізатори, програмісти

З кожним місяцем SEO ускладнюється. Якщо у минулому можна було просто написати 20 разів ключове слово і вуаля — ви в топі, то зараз просування припускає щоденну працю не однієї людини, а цілої команди. SEO- оптимізатор, у свою чергу, повинен узяти на себе левову частку повноважень : придумати поліпшення, розповісти замовникові, в чому їх необхідність, дати вказівки програмістові, «штовхати» програміста хоч би через день, пояснювати замовникові, чому ще не зроблено, знову штовхати програміста. І так до тих пір, поки не відбудеться диво і ці правки нарешті не будуть виконані. Але це ще не фінал! Адже програміст напевно не все зрозуміє правильно з першого разу (хоча йому дається детальний опис з прикладами), тому баталії продовжаться.

І це ще не гірший сценарій.
Ось, приміром, клієнт бажає поміняти розташування кнопок на картці товару. До подібного бажання він, як правило, приходить не сам, а з легкої руки сеошника.

За фразою: «краще б за кнопочку поставити вище, так зручніше», слідує детальне пояснення. Seo фахівець пояснює клієнтові, що погляд користувача переміщається від картинки до ціни, характеристикам і нижче. Для облаштувань малої діагоналі ці кнопки не види повністю, що знижує конверсію. Клієнт дивиться на сайти конкурентів з кнопочками збоку, а не внизу, все обмізковує і все-таки приходить до висновку, що це доопрацювання потрібне. Тепер він буквально горить ідеєю і говорить, що реалізувати нововведення треба якнайшвидше.

Що ж, сеошник складає технічне завдання для програміста, а в процесі він виявляє помилки на сторінці каталогу — дрібні і не дуже. Вони, порівняно з кнопочкою, первинні, тому — у пріоритеті.

Виявлено, що на категоріях, де виводяться блоки товарів з короткою характеристикою, title товарів відображається в h2:

І ось сторінка просувається за запитом «віброплита» і має 8 шт. h2 з цим словом. Як думаєте, чи не буде "переспамом" таке входження, враховуючи, що після переліку товарів є SEO- текст?
Сео-фахівець швидко передає цю справу на виправлення. Тепер замість h2 стоїть span. Стилі були хитро підправлені, так що візуально зміна не помітна.

Після — перевірка, чи не вилізли ті додані стилі ще десь на сайті. Сеошник перевіряє сайт, переходить на іншу сторінку пагінації. І, о жах! Виявляється, що текст першої сторінки виводиться і на другій, третій і т. д.:

На усіх подальших сторінках:

Оскільки для таких сторінок налагоджений canonical на першу, ситуація не критична. Але оскільки пошукова система не сканує інші сторінки пагінації (вони адже відмічені як не канонічні), то бачить, що маленький асортимент у магазину. Для просування це мінус, тому слід це усе виправити. Сеошник пише детальне і довге ТЗ на видалення виведення текстів з усіх сторінок пагінації окрім першої, виправлення canonical з першої сторінки на сторінки пагінації, впровадження розмітки next/prev. Після слідує роз'яснення програмістові буквально на пальцях, де, що і як треба поміняти. Перевірка, виправлення, знову перевірка.

Нарешті, основна робота виконана. Програміст зітхає з полегшенням. Тепер його не діставатимуть день у день. Сеошник переживає професійну радість від такого поліпшення. Він, задоволений, пише звіт про виконану роботу і з гордістю відправляє його клієнтові. А клієнт, читаючи звіт, дивиться на сайт і бачить, що все як і раніше — нічого нового не з'явилося. І він запитує: «Так що ж все-таки було зроблено? Чому кнопочки не переміщені?». Завіса.

Клієнт не розуміє, чому все робиться так повільно. Адже він платить за просування чималі гроші. Програміст говорить, що у нього багато роботи, серйознішої, ніж виправлення готового, нормально працюючого проекту. Сео фахівець кидається від однієї людини до іншої, пояснюючи, заспокоюючи і навіть погрожуючи, при цьому знову і знову переглядає проект на предмет помилок, продумує поліпшення і методи просування.

Ось так ось непросто доводиться усім трьом, якщо взаємодія не налагоджена. Тому будь-хто по складності проект, будь-яка, навіть сама незначна, поправка вимагають взаєморозуміння і продуктивної співпраці трьох китів успішного SEO — замовника, SEO- оптимізатора і програміста.