Чому SEO повинно бути відповідальним?

Сьогодні хочеться розповісти одну досить таки сумну історію з нами і одним нашим клієнтом.

Приблизно місяць тому один з наших давніх клієнтів вирішив від нас піти. І не те, що б ми погано працювали, ні. Просто їх директор вирішив, що в таких умовах, в яких наша країна, ту вартість просування сайту, яку просимо ми за — це надто багато.

Не зійшлися в ціні, ну з ким не буває. Вони зменшують свої витрати у вигляді наших послуг, ми намагаємося бути прибутковими. Цього разу не склалося.

Початкові дані:

З ними ми працювали досить таки довго, якщо глянути історію листування, на просування проект узяли приблизно влітку 2012. Сайт — з області промисловості. Працює по усій Україні. Зразкова відвідуваність 400-500 чоловік в день. З початком кризи в країні почався загальний спад, що теж вплинуло на трафік сайту.

Приблизно 25 квітня нас попросили передати усі дані по сайту, логіни-паролі. Власне це усе у клієнта було, а нам більше і передавати те було нічого. Орендними посиланнями ми не балувалися, накрутки не робили. Аккаунти лівих сервісів передавати не треба було зважаючи на їх відсутність.

Ось шматочок скриншоту листа від менеджера сайту, який просить нас про передачу даних :


Лист в якому нас просять передати усі дані

а далі було ось так…


Щось пішло не так….

В середині травня ми помітили, що з трафіком на сайт щось не так. Коли переглядаєш статистику по сайтах очей чіпляється за «незрозумілий» спад або зростання трафіку на сайтах.

Так, варто відмітити, що у нас залишилися доступи до обох вебмастерам і обом аналітикам.

Запустивши в швидкому режимі старий парсер за цим проектом ми побачили ось таку картину:


Х'юстон, ви хев э проблем

І так за усім списком з 500+ запитів. Трафік теж невблаганно падав. На швидкий лист клієнтові про те, що можна було зробити з сайтом за 15 днів — відповіді ми не отримали. Схоже, що усіх собак вже встигли повісити на нас :- (

Швидко перевіривши вебмастер.google, ми побачили ось таке:


Графік падіння — все серйозно

і таке….


Google намагається звернути увагу на проблему

Гугл аж кричить, що з сайтом щось не так. І судячи з графіку вище, він це робить з початку місяця.

Через деякий час, бачачи, що картина не міняється, ми вирішили провести розслідування, що б з'ясувати — що ж пішло не так.

Итак, хронологія подій.

25.04. У нас просять доступи і ми прощаємося.

30.04. Судячи із скриншоту з вебмастер.гугл, до нього підключився новий користувач. Швидше за все це нові сеошники.

Оскільки доступ до ftp у нас теж залишився,  то подивившись дати змін файлів ми помітили ось таке:


дати змін файлів на ftp сайту

30.04 був доданий файл авторизації для вебмастер.гугл, потім 05.05 дві авторизації і 12.05 ще одна.

Так само 05.05 був змінений файл robots.txt.

Ніби як хлібні крихти починають складатися в єдину картинку —  сеошники, отримавши доступ до сайту і провівши його аналіз, відразу ж вирішили змінити або змінити файл robots.txt, таким чином «поліпшивши» роботу сайту. На все про все 1 година, 40 хвилин. Досить швидко.

Давайте тепер подивимося на сайт файл robots.txt


завантажений на сайт файл robots.txt 25.05

Відразу помітні дві особливості.
Перша — вказані для різних секцій файлу robots різні адреси для карт сайту. Причому для секції «для усіх роботів» вказаний домен не вірно.  Це призводить до думки про те, що хлопці, зрозумівши, що існуючий файл був із їхньої точки зору поганим, вирішили залити свій. А що б не довге паритися узяли з якогось свого проекту і вставили на цей сайт. Добре, що хоч директиву HOST прописали вірно.

Друга  — дуже дивний запис — Disallow: /*/$, яка є в обох секціях. Давайте розберемо її детальніше.

Що б точніше зрозуміти, що тут мається на увазі ми сходимо в хелп Яндекса по синтаксису файлу robots.txt, ось сюди — http://help.yandex.ru/webmaster/controlling - robot/robots - txt.xml#asterisk - dollar


Шматочок допомоги від Яндекса по директивах

тобто простіше кажучи — ми закриваємо від індексації все, що усередині двох слешів, але не те, що знаходиться поза цими слешами.

Картинка вияснюється — своїми діями вони закрили сайт від індексації майже повністю.

Зайшовши у вебмастер Яндекса ми доводимо теорію.


Яндекс теж слухняний — що написане, то і виконує

12 сторінок, що вижили. Хто ці герої????


PDF — герой нашого часу!

А вижили тільки пдфки. Ось же ж універсальний формат — і у вогні не горить і у воді не тоне!

Питання, яке у нас виникло далі — а чому ж картки товару теж випали?

А все тому, що давным давно, що б не було дублів, був зроблений 301 редирект на сторіночку без слеша у кінці на сторіночку із слешом. У результаті усі сторінки віддавалися із слешом і потрапляли під правило заборони на індексацію.


Для сторінок без слеша у кінці налагоджений 301 редирект

Колись налагоджений редирект для відвертання дублів зіграв злий жарт для виконавців.

Висновок

Нові хлопці, видно не розібравшись, вирішили підлаштувати сайт під загальний шаблон своїх дій з просування і не помітили помилку. Потім, явно в районі 12-го числа, вони помітили щось не добре і вирішили підключити ще один доступ до аккаунта, що б хтось третій ще подивився, що ж не так. Ну судячи з усього, вони не знають що робити. Це сумно.

Замість післямови

Цим постом ми не хочемо посміятися з нашого колишнього клієнта, типу — "ха-ха, пішов від нас до когось і отримав за заслугами! Вирішив заощадити і тут на тее — скупий платить двічі".  Ні — це не наша мета.

Ми не хочемо посміятися над новими сеошниками і піднятися на їх фоні, ні. Адже самі розуміємо, що таке може статися з кожним — недогледіли, не перевірили, банально помилилися…

Проблема в іншому — за цим, ніби як звичайним для нас, сеошников, сайтом стоять реальні люди і працює реальний бізнес. І без відвідуваності у них немає продажів, дзвінків. Менеджери, що сидять на відсотках від продажів, не отримають гідною ЗП у кінці місяця, а бізнес — прибутку.

І все через те, що хтось, комусь довірив свій сайт. А цей хтось просто не розуміє, що беручи сайт на підряд, він стає відповідальним не лише по своєму контракту-договору, а і загалом над сайтом, над одним з найважливіших каналів залучення клієнтів для бізнесу. Не буде бізнесу, не буде прибутку як для замовника, так і для порядчика.

Ось це проблема! Проблема усієї нашої галузі, яка тільки формується і загалом ще дика.

Ми те знаємо, що завжди можна звалити провину на попередников! А ось бути відповідальним за свої дії — це важко не те, що б прийняти, це навіть важко усвідомити більшості підрядників.

 

Гаразд, підемо спробуємо ще раз передзвонити клієнтові і вийти на контакт….

 

PPSНу як можна було за 20 з гаком днів не розібратися в проблемі. Адже явно було видно, що все погано. Сайтом, швидше за все, не 10 чоловік займається, а 1-2. Ну сісти подумати, що робили, що міняли…. ех…