Особливості контекстної реклами

  • Безглуздих питань не ставити! Питання є? 

Я не знаю нічого доступнішого для рекламодавця, чим контекстна реклама. Але, як завжди, в найпростіших речах ховаються ті самі дрібниці, які по факту міняють усе сприйняття картинки.

Розпочнемо з того, що на Україні 60% користувачів шукають інформацію в Google і 40% в Яндексі, відповідно і бюджет на рекламу краще розподіляти в таких же пропорціях.

Контекстні оголошення діляться на спецрозміщення, гарантовані і ротаційні або динамічні.

Вартість аукціонна, чим вище ваша ставка в порівнянні з конкурентами, тим вище ваші позиції. Спецрозміщення відповідно найдорожче, знаходиться згори на усіх сторінках в кількості не більше 3-х оголошень.


Спецрозміщення в контекстній рекламі

CTR ( click - through rate = кількість кліків / кількість показів * 100 вимірюється в %)  у спецрозміщенні в середньому в 5 разів вище, ніж у блоці справа. При хорошому CTR зменшується вартість за клік, тому на початку рекламної кампанії вигідно максимально утримувати ставки для попадання в спецрозміщення. До речі, не лише висота ставки впливає на позиції, якщо оголошення максимально відповідає темі пошукового запиту, CTR природно збільшується, і оголошення виграє у менш релевантних гравців.

Протилежна ситуація — і Google, і Яндекс можуть дуже рідко показувати або зовсім видалити з пошуку оголошення, які не відповідають цільовому запиту відвідувачів, CTR оголошень при цьому менше 0,5%. Часто таке трапляється із-за використання слів однакових по звучанню, але різних по сенсу і способу застосування. Наприклад,  ви продаєте камери  для коліс велосипеда, користувачі ж частіше шукають камери для відеозйомки . Ваше оголошення часто показують, але ніхто по ньому не клікає. Щоб цього уникнути, використайте мінус-слова: камера відеоспостереження, камера заднього виду, камера підводна і так далі.

Гарантоване розміщення в Google знаходиться в правій колонці від 1 до 8 або внизу пошуку  від 1 до 3 - х, в Яндексі тільки знизу  і розподіляється аукціонний за принципом зверху вниз. Оголошення, які не потрапили за ціною ні в спецрозміщення, ні в гарантовані показуються динамічно внизу, збоку або на наступних сторінках пошукових систем.


Гарантовані контекстні оголошення.

Яндекс повністю прибрав розміщення гарантованих показів збоку швидше за все, щоб дати можливість розвиватися медійній рекламі. Взагалі, пошукові системи дуже динамічно міняють правила гри,  домагаючись з одного боку, більше релевантної видачі, а з іншою — підвищуючи прибуток своїх проектів.

Оголошення складається з декількох частин і обмежене кількістю символів.

Заголовок —  не більше 30 символів, включаючи пропуски і розділові знаки;

1 частина оголошення — до 38 символів, включаючи пропуски і розділові знаки;

2 частина оголошення — до 38 символів, включаючи пропуски і розділові знаки.

При високій конкуренції з таким запасом символів виділитися дуже складно. Важливо:

а)  Оригінальність;

б) Заклик до дії;

в)  Відповідність пошуковому запиту.

Для кожного запиту краще пропонувати своє оголошення, яке включатиме слова запиту і в заголовок, і в текст. По-перше для залучення покупця, налаштованого на вузькоспецефічну пропозицію, по-друге для виділення слів в тексті видачі оголошення.


Виділення слів.

Можна додавати в рекламу розширення: швидкі посилання, адреса або телефони компанії, акції, кнопки соціальних мереж.  Це візуально виділить ваше оголошення серед конкурентів і збільшить кількість цільових відвідувачів. Розширення застосовуються безкоштовно, але додаються в основному до оголошень в  спецрозміщеннях.


Розширення — швидкі посилання, адреса і телефон.

До речі, для  того, щоб адреса компанії потрапила в розширення, вам обов'язково треба зареєструватися в Google Адресах. Це дає ще і додаткову перевагу: при пошуку в природній видачі для користувачів, які шукають послугу в районі вашого мешкання, ви маєте пріоритетне право на показ інформації про ваш сайт.


Google Адреси.

Ну і звичайно, використайте таргетинг при запуску рекламної кампанії. Географічний — націлений на регіон для якого ви продаєте свою продукцію, тимчасовий — виділяє проміжок часу найбільш активний серед вашої цільової аудиторії, демографічний — вибирає стать і вік, і поведінковий — знаходить вашого клієнта по інтересах в мережі.

Нюанси по контекстній рекламі можна копати від огорожі і до обіду, єдиний спосіб знайти найефективніше смислове з'єднання фраз — це метод постійного тестування шляхом проб і експериментів. І краще це довірити професіоналам, тобто нам ;-).