Як ми витягали сайт з продажу обладнення для басейнів

Перехід від орендно-довідкового просування до більш цивілізованих методів завжди проходить дуже болісно і неоднозначно як для клієнта з його сайтом, так і для нас - виконавців. Сьогодні я хочу розповісти про один з таких проектів, який, якщо можна так висловитися, відчув на собі як всю силу посилального просування, так і всю злість фільтрів від гугла.

Опис проблеми

Сайт (магазин, присвячений устаткуванню для басейнів) більше року тому ще просувався орендними посиланнями по цілком простою і зрозумілою схемою:

  1. вибираємо запити
  2. підбираємо під них сторінки
  3. оптимізуємо метатеги
  4. пишемо тексти під запити
  5. пишемо анкор
  6. закуповуємо посилання


Чекаємо результати.

Природно, результати ні по позиціях, ні по трафіку не були задовільні. У той час бюджет на зовнішні посилання був близько 250 $ в місяць, та й сам бюджет на просування не був занадто великим. Працювали в рамках того, що є.

ситуація з трафіком сайту за минулий рік

Приблизно в точці, зазначеної цифрою 1 на малюнку, ми прийшли до висновку, що пора зав'язувати з нескінченними «закупівлями-зняти» посилань і вирішили повністю відмовитися від орендного просування. Це рішення співпало з максимальним падінням трафіку на сайті. Крім ручних санкцій, по сайту вдарила і Панда від Гугла. На графіку за першою червоною лінією видно ще одне падіння трафіку. Сезон для сайту був фактично провалений, але, провівши додаткові переговори з клієнтом і отримавши кредит довіри, ми стали шукати методи виходу з даної ситуації.

Що шукали

Природно, роботи ми розділили на дві частини:

  • перша частина робіт була пов'язана з виходом з-під ручних санкцій за зовнішні посилання;
  • друга частина, з нашої точки зору, набагато складніша - знайти і локалізувати проблеми на сайті, які привели до Панда-фільтру.

Методи рішення

З третьої спроби, що досить швидко, ми зняли ручні санкції. За часом це зайняло 1.5 місяці.

Радісне повідомлення від техпідтримки Google

Робили стандартні для цієї ситуації речі - вибірка донорів, прогін через fast trust, що залишилися донори перевіряли вручну.

Картинка посилального профілю. Життя без орендних посилань

Що зробили за другим напрямом:

  • повторно провели повний seo-аудит сайту;
  • переписали всі метатеги по сайту, прибравши зайву спамность;
  • створили окремі шаблони метатегов для різних груп товарів. CMS сайту дозволяла зробити це «з коробки";
  • переглянули існуючі тексти, десь поправили їх, десь повністю переписали контент.

Однією з можливих причин появи Панди була така особливість сайту: копіювання анотації категорій і підкатегорій на батьківську категорію. В результаті виходили дублі тексту досить великого обсягу, однакові на батьківських категоріях і на їх підкатегоріях.

Вирішено було залучити програмістів, які внесли правки на сайт і розділили анотації на 2 частини. Далі, клієнт сам написав нові анотації для категорій, які не збігалися з анотаціями всередині підкатегорій.

Друга особливість сайту - сторінки товарів з асортиментом. У нас є певний товар і 3-6 одиниць асортименту до нього, що відрізняються тільки розфасовкою, ціною і артикулом. Природно, ми отримували 3-6 майже однакових картки товару, які були доступні за різними урлам.

4 посилання на асортимент одного товару

Щоб вирішити цю проблему, ми закрили від індексації сторінки асортименту через тег canonical, вказуючи в ньому урл на основний товар. Без залучення програмістів знову не обійшлося. У підсумку ми зрізали велику частину дублів сторінок.

Ми написали новий контент на всі розділи сайту, які були без опису і які раніше не просувалися нами. Ми перестали ділити розділи сайту на обнародувано і не обнародувано і привели всі розділи до єдиного вигляду. Відтепер ми працюємо по всьому сайту як з єдиним цілим.

Ми розробили ТЗ на модуль перелинковки для товарів. Суть в тому, що на кожній картці товару ми показуємо посилання на інші товари цієї ж категорії. Особливістю такого модуля була вбудована можливість брати анкор товару зі списку синонімів. Цей список ми склали для всіх товарів на сайті. В результаті роботи модуля ми отримали посилання на товари з інших товарів не по одному анкор, а за різними анкорами, що зменшило вірогідність накладення фільтра за надмірну внутрішню перелинковку.

приклад синонімів для одного товару

Варто звернути увагу, що впровадження, налагодження роботи модуля, написання синонімів відняло у нас досить пристойно часу.

Крім всіх вищеописаних робіт, ми також зробили перелинковку зі статей-описів категорій за ключовими словами. Для цього ми дочекалися повної переіндексації сайту і в ручному режимі за допомогою пошуку по сайту Google шукали релевантні сторінки.

Останнім напрямом роботи на сайті стало створення розділу зі статтями та його повільне наповнення силами клієнта. Ніхто не зможе розібратися в тематиці сайту так глибоко, щоб видавати цікавий контент як сам клієнт. Тому такий напрямок вони закрили самі. Єдине, вони пишуть 1-2 статті в місяць, чого явно недостатньо для стратегії обростання сайту експертним контентом.

Що з зовнішніми факторами?

Після виходу з-під ручного фільтра і зняття всіх орендних посилань, ми вирішили спрямувати наші зусилля і виділені фінанси на розміщення тематичних статей з посиланнями на сайт. Це були анкорні брендові посилання і просто безанкорні варіанти. Так як бюджет був обмежений, в місяць ми розміщували не більше 10 статей на більш-менш трастових ресурсах. Донорів вибирали по:

  • збігу або родинній тематиці;
  • трафіку;
  • відношенню вхідних посилань до вихідних.

Такий повільний ріст вхідних посилань добре проглядається на скріншоті, наведеному вище. Всі розміщені статті ми проганяли через соц.сети, роблячи якусь подобу посилального сендвіча.

Підсумки!

Перші позитивні рухи ми стали відчувати через чотири-п'ять місяців. Це місце позначено на першому скріншоті під цифрою 2. Процес зайняв досить довго часу. Що не дивно, з огляду на невеликий бюджет, очікування звільнення програмістів і великий відсоток «рукопашної» роботи. Поступово застосували всі наші зміни, пішли дублі і потихеньку Панда стала відпускати сайт.

  • Позиції

Ми побачили поступове повернення позицій сайту за ключовими словами, які моніторили. Так, не все повернулося, не всі там, де хотілося б клієнту, але процес одужання сайту - це справа не п'яти хвилин.

  • Трафік

Ми побачили збільшення трафіку. Яндекс трохи пішов вгору, більш активно - Google. Якщо, за часів початку життя, трафік був однаковий що з Гугла, що з Яндекса, то тепер ми бачимо перекіс в сторону Google з співвідношенням характерним для сайтів з України.

плавне зростання трафіку у сайту

Після Нового року, з огляду на події в країні і загальний спад бізнес активності, сайт все ж має тенденції до зростання.

Якщо порівнювати цей проміжок з таким же відрізком раніше, ми бачимо:

порівняння двох відрізків часу життя сайту

  • збільшення числа користувачів на 56%;
  • збільшення числа перегляду сторінок на 53% (з-за перелинковки товарів);
  • невелике зменшення відносини сторінок на сеанс і тривалості сеансу;
  • невелике збільшення показника відмов.

Тому на сайті ще є робота і є, до чого прагнути. Нічого ідеального не буває.

Висновки:

  • орендне просування - це те, що повинно залишитися в минулому;
  • In-page seo виходить на перший план. Тільки повне «вилизування» сайту зможе дати результати;
  • контент рулить, і ми не рекомендуємо економити саме на цьому напрямку;
  • збільшення трасту сайту без величезних вливань посилань в сайт має місце бути.


Ще додам, що може здатися, що майже рік - це дуже довго, що б вивести сайт з під фільтрів, однак варто зауважити - в яких умовах це все відбувалося. Було і незгоду клієнта і очікування програмістів і невдалі експерименти. Поверх усього цього накладається мінімальний бюджет, який міг виділяти клієнт на сайт.