Які проблеми сайту заважають роботі посилань?

Від клієнта прийшло замовлення зробити аудит того, чому сайт має низький рейтинг і маленьку відвідуваність. За словами клієнта, було закуплено багато посилань з різних джерел,  які повинні працювати, але не працюють. Попросив дати оцінку того, що відбувається і що треба робити далі.

Технічні характеристики

Технічний аудит сайту показав, що основні налаштування виконані (301 редирект, основне дзеркало, 404 помилка). Проте немає файлу robots.txt за допомогою якого можна управляти поведінкою роботів на сайті.

  • ТИЦ сайту — 300
  • ПР головної сторінки — 2
  • Сайт знаходиться в Яндекс.Каталог.
  • Вік домена біля 4-х років.
  • Регіон по Яндекс — Санкт-Петербург

Проіндексировано сторінок :

  • Я — 149
  • G — 116

За цими параметрами можна зробити висновок, що індексація сайту нормальна, явних перекосів немає, наявність сайту в ЯК і вік домена говорить про те, що сайт не новачок і може нормально ранжируватися в пошуку (немає чинника молодого сайту).

Оптимізація сайту

Оптимізація поточних сторінок слабка. Основні метатеги:

  • title
  • description
  • keywords

не містять усіх ключових слів, на які йде закупівля посилань. Тег description повинен містити короткі описи, анотації до сторінок сайту, але цього немає. На багатьох сторінках дескрипшен і кейвордс взагалі не заповнені. Вибіркове внесення тегів є негативним чинником для просування. Заповнено має бути все по усьому сайту. Навіть така сторінка як Контакти.

Заголовки на сторінках не містять ключових слів, тексти не структуровані. Так само на сайті виявлені сторінки на яких описані одні і ті ж послуги. З точки зору пошуку є 2 сторінки про одне і те ж. Можна просувати одну, а в пошуку вийде інша і навпаки. Тому при розподілі ключових слів по сайту треба чітко рознести різні ключові слова по різних розділам, що б не було таких ситуацій. Приклад:

Приклад тексту з головної сторінки

і внутрішня сторінка:

Приклад тексту з внутрішньої сторінки

Так само на сайті немає перелинковки, окрім розділу «Новини» але про них буде нижче. На сторінках послуг немає картинок, а якщо і є, вони не підписані (не заповнені теги alt і title). І найосновніше — по сторінках послуг незрозуміло — сайт пропонує якісь послуги або просто інформаційний сайт на тему перевезень. Ось приклад:  Переїзд квартири. Посилання з головного меню, означає важливий розділ, що описує послугу.

Сторінка, що продає, по факту — інформаційна

По факту ми маємо статтю, як підготуватися до квартирного переїзду. Ніякої комерційної інформації немає. Якщо її немає — то така стаття ранжируватиметься в пошуку по інформаційних запитах, підмішуватиметься у видачу за технологією «спектр» але вона не братиме участь в комерційному ранжируванні, тому що це не сторінка з продажу послуг компанії. Тому, скільки посилань ви б не купили, ця сторінка ніколи не просунеться в ТОП, тому що робот каталогізатор Яндекса не знайшов на цій сторінці ознак комерції, відніс її до інформаційних статей, а інформаційні статті не просуваються посиланнями. Вони для них даремні.

Виходить замкнутий круг — сторінки, даремні для комерційного ранжирування не потрапляють у видачу → закуповуємо посилань, а посилання для инфо-сайтов не працюють взагалі (посилання як ми їх знаємо, з сапі, ггл). Ви витрачаєте гроші даремно.

Зовнішні посилання

За наявними даними зовнішні посилання закуповувалися в 3-х агрегаторах посилань. ГГЛ, Sape, SeoPult. Деякі особливості посилань :

  • однотипні, без навколишнього тексту з Сеопульта, розташовані на не тематичних ресурсах, в підвалах або місцях, які у верстанні сайтів наскрізні (частина не контенту).
  • Посилання з Сапі приблизно аналогічні посиланням з Сеопульта
  • Посилання із статтях або постові з ГГЛ, майже все з більш-менш тематичних майданчиків, проте тексти статті і посилання не співпадають з тематики.

Посилання повинне доповнювати, розширювати текст статті, тільки тоді вона працюватиме. Приклади таких розміщень :

Приклад типового зовнішнього посилання

чи ось:

Приклад типового зовнішнього посилання

Якість донорів теж грає не останню роль в просуванні. У поточному виді навіть самий поверхневий аналіз показує, що посилання розміщені з сайтів заспамленных. Наприклад, домен номер1 за даними Solomono має 200 посилань, що входять, і 2582 витікаючих. Явний перекіс у бік витікаючих посилань говорить про те, що сайт спеціалізується на продажі зовнішніх посилань. Така ситуація повсюдна, ще гірше справа йде з сеопультом, оскільки там посилання ставляться на автомат і якість донорів майже завжди нульова (не дивлячись на те, що вони декларують мало не інноваційні методи відбору). За статистикою приблизно 95% донорів у відомих біржах — заспамлены, що не дає практично жодних шансів на успішне знаходження працюючого посилання.

Провівши аналіз сайту через ahrefs була отримана досить дивна картина. Куплені за півроку посилання не відображаються в профілі сайту (хоча повинні), а замість цього ми бачимо хмару анкоров такого виду :

дивні зворотні посилання за версією ahrefs

За цими даними незрозуміло розподіл анкорних посилань у сайту до безанкорних, хоча судячи з аккаунта ГГЛ в основному на сайт йдуть анкорні посилання. Що це може означати для пошукових систем: анкорні посилання у більшості випадком говорять про те, що сайт займається нарощуванням посилальної ваги штучними методами. Мала кількість безанкорних, розбавлених посилань в посилальному профілі врешті-решт потягне сайт вниз, замість очікуваного просування вгору.

Сайт

На сайті можна вибрати машину для перевезення:

Блок вибору машини для переїзду

Проте те, що це посилання треба здогадатися. При кліці на іконку ми бачимо одну і тугіше загальну для усіх машин табличку і типовий, однаковий текст отрерайченный для кожної машини.

Одна таблиця на усі сторінки і рерайт опис

Для пошуку це погано — він не бачить текстових анкоров і не може зрозуміти, куди і навіщо ведуть ці посилання. При переході по них він бачить неповні дублі сторінок, що не несуть корисної інформації по конкретній послузі. Це великий мінус для просування.

Горизонтальне меню. Сіре на сірому не кращий варіант виконання комерційного сайту.

Основний текст — опис компанії. Такий текст не підходить для головної сторінки комерційного сайту. Те, що усі багато перевозять, якісно і дешево написано на усіх сайтах. Людям важливе інше:

  • які є машини
  • вартість оренди
  • чи є бригада вантажників, їх розцінки
  • переваги перед іншими компаніями
  • відгуки про вашу роботу
  • фото, відео машин, процесу роботи, вантажників
  • спосіб швидко зв'язатися з менеджерами для уточнення деталей і замовлення.
  • ще інформація, яка може людині визначитися з вибором підрядника.

Усього цього немає, і людині буде лінь ходити по сайту і вишукувати усю потрібну йому інформацію, якщо можна перейти на іншу вкладку, де уся інформація вже викладена вашими конкурентами.

Сайт повинен вирішувати проблему відвідувача. Той сайт який це робить, швидше просунеться в ТОП Яндекса (навіть без посилань, як би це дивно не звучало). Люди в Інтернеті не читають тексти на комерційних сайтах. Вони прийшли за вирішенням проблеми. Тексти вони переглядають по-діагоналі. Що б якось зачепити погляд відвідувача потрібна хороша структура у тексту:

  • Заголовок
  • Підзаголовки
  • Таблиці
  • Картинки
  • Списки, перерахування

Тільки у комплексі з цим + комерційна складова (форма замовлення, ціни, умови, відгуки) допоможуть сторінці високо ранжируватися в пошуку. На цьому етапі просування посилання вторинні і спочатку треба займатися сайтом, а потім тільки посиланнями.

Якщо людині треба перевезти рояль — зробіть під це окрему сторінку з готовим рецептом:

  • Газель така-то;
  • Людина для вантаження столько-то;
  • За часом — столько-то;
  • вартість така-то;
  • знижка така-то;
  • Загальна вартість така-то;
  • Замовити!

Тільки конкретика.

У текстах, меню зустрічаються граматичні помилки, які на думку пошукових систем недопустимі на комерційних сайтах

Друкарські помилки в меню

Розділ Новин

Судячи з інформації, викладеної там, це не розділ новин, а розділ рерайта. Абсолютно даремний розділ з точки зору відвідувачів, пошукових машин і просування в цілому. Вже якщо новини — то про компанію або про вашу галузь. Не більше не менше.

Типові «новини» на сайті

Можливі проблеми

Розмита тематика сторінок сайту, невиразні тексти, відсутність явно вираженої структури і комерційних чинників (для Яндекса) ставить сайт в положення, коли начебто все є:

  • тексти
  • описи послуг
  • якісь ціни
  • форма замовлення

але все-рівно результату немає. Така невизначеність найгірше, тому що не дає чіткого розуміння що треба міняти, які роботи по просуванню треба робити, щоб зрушитися з мертвої точки.

Наші пропозиції

1. Зняти усі тимчасові посилання з усіх агрегаторів. З часом вони підуть з кеша пошукових систем. Уся ця посилальна маса давить сайт вниз.
Що може статися?
У 90% випадків сайт або залишається на тих же позиціях що був, або ж буде зростання.
Скільки часу треба?
Не менше напівроку. Яндекс автоматично відпустить сайт з часом, Гугл — під час ітерацій алгоритму Пінгвін (приблизно раз в 3 мес). Якщо є лист з ручними санкціями (у панелі вебмастера) — тоді в ручному режимі, за допомогою листування, знімати ручні санкції.

2. Питання по посиланнях з ГГЛ. Оскільки це вічні посилання, просто так їх не зняти. Та і швидше за все вебмастера відмовляться маніпулювати з такими статтями. Ми б запропонували такий варіант:
а) Просимо вебмастеров змінити текст посилання на безанкорный у вигляді адреси сайту
б) Все що залишилося додати в disavow links для Гугл. Для Яндекса нічого не робити, швидше за все він ці посилання і так не враховує.

3. Чітко продумати структуру сайту. Усі послуги розписати у форматі

  • коротко про послугу
  • переваги замовлення саме у вас
  • ціни, вартості
  • доп послуги
  • форма замовлення, кнопка «замовити». Все що завгодно, що б змусити клієнта діяти

4. Переробити розділ новин. Додавати реальні новини, а не нікому не потрібні статті з посиланнями на послуги.

5. Придумати реальні 5 переваг компанії перед конкурентами. Чим Ви відрізняєтеся від інших і чому. Розписати на окремій сторінці, зробити короткий блок, який можна розміщувати на усіх сторінках послуг, головною.

6. Інформативна сторінка з контактами. Максимальна кількість контактної інформації (телефон, email, час роботи, Skype, ICQ і тому подібне) збільшить довіру користувача до сайту, а також дозволить вибрати найбільш зручний для нього спосіб замовлення.

Карту можна вбудувати з Яндекс.Карт + фото фасаду будівлі, де розташований Ваш офіс.

7. Усі послуги на головну сторінку сайту. З першої секунди повинно бути видно, що ви велика компанія, що надає послуги різного напряму.

8. Відгуки клієнтів на головну. У Вас є хороший розділ з відгуками, але він схован і не завжди до нього люди доходять. Винесення відгуків на головну допоможе додати сайту траста — довіри від пошукових систем.

9. Реальні фото. Реальні фото машин, бригад вантажників. Люди хочуть бачити де вони перевозитимуть свої речі, товари і хто їх перевозитиме. Брудний кузов, немиті машини — це те, з чим стикаються люди щодня, замовляючи послуги по телефону. Покажіть, що у вас все серйозно.

10. Просити Ваших клієнтів залишати відгуки про вас у Яндекс.Довіднику і на Яндекс.Картах. Звичайно можна і самостійно їх писати, але зазвичай такі відгуки модерацію не проходять і їх видаляють.

11. Переглянути, переписати усі другорядні тексти. У Вас кожен текст повинен продавати послугу. Якщо цього немає, як зараз, то сайт перетворюється з комерційного в інформаційний. Яскравий приклад — розділ Новини. Як таких їх там немає, та зате є якісь незрозумілі статті.

12. Ще раз провести оптимізацію. На основі послуг (пункт 3) підібрати семантичне ядро і ще раз прописати усі метатеги, зробити комерційно привабливими заголовки-підзаголовки на сторінках, під запити оптимізувати картинки.

Структурований, корисний текст + оптимізація допоможе сайту зайняти гідне місце в пошуку.

13. Залучення посилань. Ніяких автоматичних бірж. Пробувати отримувати посилання з перших рук з сайтів-лідерів вашої тематики, тим сайтам, яким довіряє Яндекс.

Притягати в основному тільки безанкорные. Анкорные посилання, на даний момент, дуже сильний чинник спаму. З ними краще не експериментувати.
Навіть є спец приказка — краще без посилань взагалі, чим з поганими в профілі.

14. Повісити на сайт онлайн консультанта. За статистикою збільшує на 1-2% конверсію, якщо грамотний менеджер зможе дати консультацію прямо тут і зараз не йдучи з сайту.

Приклади сайтів на які варто звернути увагу

http://pogruzivkuzov.ru/ — зверніть увагу ліворуч послуги, по центру основні послуги, ціни, типи перевезень, контакти. Все в одному місці.

Поведінка користувача — зайшов, вибрав, замовив!

http://www.avanauto.ru/ — відмінний приклад. Є калькулятор, є форма замовлення, таблиця цін. Другорядні послуги винесені в інші розділи. Іконками зроблено меню, інтуїтивно зрозуміло що, де знаходиться і куди натискати користувачеві.

На майбутнє:
Нижче список пропозицій, які допоможуть ще поліпшити поведінкові чинники на сайті і поліпшити сервіс сайту. Проте з їх реалізацією можна почекати, оскільки на коні більше явні проблеми, що вимагають негайного виправлення.

  1. Калькулятор переїзду.
  2. Розрахунок вартості перевезення

PS.  На жаль замовник так і не зрозумів основної думки аналізу, що треба працювати з сайтом. Його більше хвилювало те, що він вклав гроші в посилальне просування, а все-рівно припаде все починати наново.