Аудит Інтернет магазину кондиціонерів і кліматичної техніки

Від клієнта поступив запит «подивитися» сайт на предмет того, чи варто їм займатися, вкладати гроші в просування і рекламу. Що з цього вийшло дивитеся нижче…

Сайт: vrozetku.com.ua

1. Технічна інформація

  • Вік домена 2 роки, 1 місяць;
  • Сторінок в Яндексе — 2000 сторінок;
  • Сторінок в Google — 3000 сторінок,  у основному індексі — 10 сторінок;
  • ПР головної сторінки — 0;
  • ТИЦ сайту — 0.

На підставі технічних показників сайту можна зробити висновок, що сайт вже не молодий, вік домена достатній для початку просування: сайт вже не новий з точки зору пошукових машин (сайти до року), пройшов тимчасову пісочницю і може якісно ранжируватися в пошуку.

ПР головної сторінки і ТИЦ сайту нульові, і хоча ці параметри не є одним їх чинників ранжирування в Гугл і Яндекс, побічно можна судити про те, що сайт низько рейтинговий. За два роки життя сайту ці параметри могли б і підрости.

Проіндексованих сторінок приблизно однакова кількість в Яндекс і Гугл, проте дуже низький показник сторінок в основному індексі Гуглу (ті сторінки які приносять основний трафік на сайт) говорить про досить серйозні проблеми сайту з цією пошуковою системою.

2. Головна сторінка сайту

Головна сторінка сайту є основним джерелом інформації про сайт, про те, що це за сайт, що продає і т. д. На сайті на головну виносять основні розділи, показують новинки товарів, Топові позиції, акції і т.д, тобто максимально показують, що сайт живий, максимально насичують його комерційними чинниками і роблять Головну сторінку сайту живою, такою, що запам'ятовується.

Чим більше сайтів електронної комерції з'являється в мережі, тим більше «розпещеною» стає аудиторія. Вже давно відомо, що не ціна вирішує — чи буде відвідувач купувати саме у вас, а складний набір чинників, так звана довіра відвідувача до сайту. Що це за чинники? Однозначної відповіді немає, але вважається що це суміш:

  • дизайну сайту;
  • корисності контенту;
  • актуальності інформації;
  • довіри до магазину від інших користувачів;
  • довіри до бренду;
  • зручності у використанні.

2.1 Верхня частина сайту

Ми бачимо, що на сайті є розділи «Про нас», «як замовити», «Доставка і оплата» і інші сторінки, які пояснюють як зробити покупку, що це за магазин відвідувачам сайту.

Нижче ми бачимо логотип, який в 2013 році вже здається застарілим і виглядає так, як нібито його зробили любителі. Під логотипом чомусь розмістився рядок пошуку коричневого кольору, хоча там має бути слоган сайту.

З іншого боку слоган сайту є, але він написаний сірим на сірому і не дуже помітний на тлі рядка пошуку.
Питання викликає і сам слоган — що означає «елітна побутова техніка»?? На сайті продаються товари, яких більше ніде немає, чому ви сайт так позиціонуєте? У людей цей слоган може викликати подив і усмішку. Це вже ніяк не додає довіри до сайту.

Справа на шапці величезне порожнє місце, яке можна і повинно працювати на залучення до сайту відвідувачів. Шапка по суті найпомітніше місце сайту, і залишати там великий пропуск означає показати відвідувачам, що сайт «не дороблений». Саме такі асоціації виникають у відвідувачів сайту.

2.2 Горизонтальне меню

Сучасне рішення — горизонтальне меню. Дозволяє дуже швидко, на одному екрані ознайомити відвідувача сайту з вашим асортиментом.

Проте реалізація на сайті цієї частини сайту залишає бажати кращого.

Це меню не влазит на 1 екран відвідувача (стандартний екран 1366*768), що б все побачити треба прокручувати сторінку вниз, що може привести з втрати фокусом мишки меню і воно зникне. Дуже незручно.

Друге — у пункті першому «Кондиціонери і вентиляція» можна виявити досить грамотне розбиття каталогу по типах кондиціонерів, по застосуванню і т. д. Проте реалізація такого підходу викликає багато питань. Кожен пункт меню починається або містить слово кондиціонер. У результаті тільки в цьому розділі ми налічили більше 35 повторень цього слова. За сьогоднішніми мірками це грубий спам, який не люблять пошукові системи. А з урахуванням того, що це меню наскрізне (показується на усьому сайті) у нас жорстко спамятся усі сторінки сайту.

У інших розділах меню ситуація трохи краще, але все-рівно є де допрацьовувати.

2.3 Слайдер-ротатор

На сайті реалізовано сучасне рішення в області сповіщення про акції, розпродажі, знижки на товари — слайдери.

Їх призначення — інформування про щось короткочасне широкому колу відвідувачів.

Варто пам'ятати, що слайдер займає центральне місце на сайті, велику частину першого екрану користувача, тому він повинен працювати на усі 150%, що б відпрацьовувати те місце, яке він займає на сайті.

Що ми бачимо в поточній реалізації

  • крутиться всього 1 слайд — низька ефективність. Треба хоч би 5-8 слайдів
  • немає опису слайду — що ви рекламуєте? По картинці незрозуміло, чи то це новий телефон, чи то якесь нове кіно, або ж це новий програвач відео для мобільної ОС?
  • звісно посилання на рекламу, акцію, знижку теж немає, зате є посилання на розділ «Усі новини»

Як зовнішній вигляд банера співвідноситься з новинами сайту незрозуміло. Така реалізація абсолютно не дає сайту траста, довіри від відвідувачів. А немає довіри від відвідувачів не буде і від пошукових систем.

2.4 Блок Акції

Нижче на головній сторінці ми бачимо блок «Акції», який сповіщає користувачів про деякі акції на товари на сайті.

Є знижка на 5% на техніку «Boneco». Відмінно! Клікаємо на акцію і потрапляємо …
на сторінку зволожувачів повітря http://vrozetku.com.ua/uvlazhniteli - vozduha/
Це сторінка каталогу, а вже ніяк не опис акції. Звісно інформації по акції тут користувач не знайде. Безвихідь.

Друга акція теж принадна — купив миття повітря, отримав доставку в квартиру. По кліку потрапляємо в каталог в миття повітря http://vrozetku.com.ua/ochistiteli - vozduha/moyka - vozduha/# а повинні на детальний опис акції!

Тут принцип має бути такий — посилання повинне вести саме туди, про що вона говорить. Якщо це акція на доставку миття повітря — опишіть її детальніше, що б потім не було сюрпризів по телефону при спілкуванні з менеджером.

А ось справа абсолютно зайвий у блоці Акції блок «Соціальних кнопок» причому реалізований на коричневому фоні, який впадає у вічі так сильно, що вже ніяких акцій і не видно!. Зазвичай такі блоки розміщують внизу, оскільки хоч соц. мережі і важливі у наш час, більше важливо продавати товари реальним покупцям. Цей блок не продає товари, означає від нього треба позбавлятися.

2.5 Блок каталогу

На сайті виділено місце під каталог товарів, проте в нім не усі розділи, які є в горизонтальному меню. Зазвичай так роблять, що б обернути увагу відвідувачів на важливіші розділи сайту. В цьому випадку була зроблена така спроба, але наявність цих категорій на головній сторінці сайту треба обговорювати більш глибоко.

2.6 Блок новин, оглядів

Цей блок має бути на головній станиці, може бути не в такій реалізації, але тут треба враховувати одне правило: якщо у вас є блок з новинами, оглядами, він має бути живим — постійно поповнюватися новими, цікавими матеріалами. Не копипаста, а власного написання. Застій цього блоку, його не оновлення може дати сигнал пошуковим машинам, що з сайтом перестали працювати, а це погано для траста.

2.7 Блок «Останні куплені товари в нашому магазині»

Абсолютно непотрібний блок на головній сторінці сайту. Що їм ви хотіли показати? Які товари у Вас купують. Ну судячи з його змісту — ніякі.

Цей блок треба прибрати, а замість нього придумати щось інше — наприклад:
Товари тижня, або ТОП продажів. І навіть якщо у вас немає продажів, все-рівно виводити туди товари, що б було видне життя на сайті.

2.8 Футер сайту

Сірий блок внизу сайту асоціюється з нижньою частиною сайту, якою він і являється. Проте чому цей блок стоїть перед текстом-описом незрозуміло. Логічно, він має бути після, закриваючи сайт і створюючи єдність дизайну і інформації головної сторінки вашого сайту.

2.9 Опис магазину

На сайті є опис магазину, який повинен :

  • допомагати користувачам дати більше інформації про магазин
  • дати пошуковим системам потрібні ключові слова для позиціонування сайту в пошуку

На практиці сайт отруює сайт своїм безглуздям, заспамленностью і маренням.

Наприклад, шматочок тексту з головною:

Інтернет-магазин vrozetku має попит серед професійних монтажників кондиціонерів так і серед виконробів і дизайнерів. Ми відносимося до кожного покупця з повагою і увагою. За роки успішної роботи послугами інтернет-магазину скористалися сотні тисяч покупців. Основне завдання інтернет магазину (Україна) врозетку.ком.юа – це надати покупцеві якісну кліматичну техніку, таку як кондиціонери, конвектори і водонагрівачі. Інтернет-магазин кондиціонерів Vrozetku пропонує щонайширший вибір побутових кондиціонерів і іншою холодильною і іншої кліматичною технікою. Ви легко підберете спліт або моно систему для офісу, квартири або котеджу. Наш інтернет-магазин (Харків, Дніпропетровськ, Суми) кондиціонерів є офіційним представником елітних моделей кондиціонерів і співпрацює з провідними світовими виробниками. Одного разу ставши нашим клієнтом Ви не підете в інший інтернет-магазин кондиціонерів і кліматичної техніки, тому, що у нас ви отримаєте висококласну консультацію по підбору і установці кліматичної техніки, безкоштовну повну гарантію і сервісне обслуговування професійною кліматичною компанією, якою є інтернет магазин V ROZETKU.

Проте авторові тексту показати цього мало і він вбудував спам-конструкции:

Нас так само шукають як: VRozetku.com.ua, VRozetku.com, vrozetku.com, V rozetku, врозетку, в розетку, кондиціонер харьков, кондиціонер в харькове, купити кондиціонер, встановити кондиціонер, монтаж кондиціонера, хороший кондиціонер, дешевий кондиціонер, недорогий кондиціонер.

і як же без класичного спаму перерахування міст :

Доставка по усієї України: Харків, Київ, Донецьк, Дніпропетровськ, Луганськ, Запоріжжя, Львів, Одеса, Сімферополь, Краматорськ, Миргород, Вінниця, Житомир, Ивано-франковск, Кіровоград, Владимир-волынский, Дніпродзержинськ, Євпаторія, Жовті Води, Ізюм, Кременчук, Кривий ріг, Маріуполь, Мелітополь, Луцьк, Миколаїв, Полтава, Сєвєродонецьк, Слов'янськ, Умань, Рівне, Севастополь, Суми, Ромны, деркач, Ясиноватая, Чугуїв, валок, Чутово, Тернопіль, Ужгород, Херсон, Черкаси, Чернігів, Чернівці, Хмельницький, Александрія, Алчевск, Артемівськ, Біла Церква, Бердянськ, Васильевка, Первомайск, Вознесенск, Горловка, Ізмаїл, Іллічівськ, Мерефа, Деркачі, Красноград.

Наша рекомендація — видаляти, видаляти, видаляти такі тексти з сайту. Вони не несуть ні грама корисності ні для користувача ні для просування, а лише ще сильніше заганяють сайт під фільтри пошукових машин.

Не даремно Гугл залишив в основному індексі тільки 10 сторінок сайту. Інші 99% він вважає сміттям. Такі описи і тексти тому підтвердження.

2.10. Технічне верстання, опис сторінок

Кожна сторінка сайту повинна мати технічний опис, метатеги. У них входить

  • title — заголовок сторінки, по рекомендаціях не більше 70-100 символів. Короткий опис сторінки
  • description — розширений опис сторінки
  • keywords — ключові слова, для цієї сторінки

Візьмемо TITLE головної сторінки :
Настінні кондиціонери. Кращі ціни на Настінні кондиціонери, купити Настінні кондиціонери в Харкові, Донецьку, Дніпропетровську, Одесі, Києві. Опис, доставка, характеристики, відгуки об Настінні кондиціонери в інтернет магазині елітної побутової і кліматичної техніки ВРозетку | Vrozetku — VRozetku. Інтернет магазин побутової техніки в Харкові — кондиціонери, daikin, mitsubishi, обігрівачі, зволожувачі, телевізори, samsung, lg, karcher, фільтри для води, роботи пилососи, panasonic, toshiba, bosch — Харків, Київ, Донецьк, Дніпропетровськ, Одеса, Львів, Запоріжжя | В Розетку

Даремний, переспамлений заголовок.
Ми виявили, що по усьому сайту йдуть такі бездарні, автоматично сформовані, заголовки. Сторінки з такими заголовками ніколи високо не ранжируватимуться в пошуку, тому що вони несуть в собі тільки спам і ніякій корисній інформації.

Обов'язковий тег Description не виявлений. На головній сторінці він є, на сторінках каталогу відсутній.

Зміст тега : 

Опис в тегу не відповідає вмісту сторінки, що розцінюється пошуковими машинами як спам.

Метатега keywords теж немає на сторінках.

Ці теги є основними, за допомогою якого описується сторінка, це ті дані якими оперують пошукові системи формуючи видачу, це ті дані за допомогою якого збільшується кликабельность саме вашого сайту у видачі.

Правильна внутрішня структура сторінки повинна виглядати приблизно так:

<H1>Заголовок сторінки в тегу h1</H1>

 <H2>Один або декілька другорядних підзаголовків в тегу h2 </H2>

іноді, якщо цього вимагає ситуація використовують <H3></H3> теги.

У разі цього сайту така структура не витримується…

Тег h1 використовується в описі слогану сайту в шапці, а не в описі основного контенту сторінки <div id=»internet-shop»><h1>Інтернет магазин елітної побутової і кліматичної техніки Vrozetku </h1></div>, що категорично невірно. А оскільки шапка сайту є наскрізним блоком на кожній сторінці сайту тег h1 є однаковим і таким, що не несе ніякого смислового навантаження.

З дрібніших проблем — використання тега h2 в описі пунктів меню, шаблоні сайту.

Усі питання з тегами, шаблоном сайту вимагають детальнішого аналізу, але вже такий невеликий експрес-аналіз дозволяє бачити глибокі проблеми сайту, які не дозволяють просунути сторінки в пошуку.

І ще раз питання спаму на сторінкам. Візьмемо головну сторінка сайту, відкриємо її код і перевіримо, скільки разів зустрічається на сайті слово «кондиціонер»

90 разів на головній. Це дуже, дуже багато.
По інших сторінках ситуація аналогічна.

3. Сторінка каталогу

Для прикладу візьмемо сторінку — Холодильники. Посилання на категорію є з головної сторінки, означає для вас ця категорія важлива.

Ось що бачить користувач, пройшовши по цьому посиланню.

Назви категорії немає, товарів немає, є простий опис, якщо в яке учитатися, зовсім навіть не про холодильники у вашому магазині, а загальний текст про велику побутову.
Тільки десь на другому екрані ми бачимо підкатегорії:

І холодильників тут немає.

Такі сторінки ніколи не братимуть участь в пошуку, тому що вони не несуть ніякій корисності користувачам мережі.
Ми рекомендуємо, якщо у Вас немає товарів в цій категорії приховувати її і діяти за принципом — краще менше товарів, ніж велика кількість порожніх категорій.

Якщо узяти на розгляд не порожню категорію, наприклад кондиціонери, структура сторінок залишиться тій же — спочатку текст, далі за підкатегорію. І якщо кликнути ще глибше — з'являються самі товари. Така структура не рекомендована до застосування, тому що товари знаходяться в 3-5 кліках від головної, що практично вбиває усі шанси на просування сторінок товарів по товарних запитах.

Візьмемо приміром сторінку з товарами «кондиціонери для дачі»
http://vrozetku.com.ua/kondicionery - bytovye/kondicioner - dlya - dachi

Основні проблеми подання товарів на сторінці:

  • Ліворуч дуже широке меню, яке забирає 30% корисної частини сайту
  • Справа фільтр підбору (який не працює в цій категорії) + блок новин, які забирають ще 20% сайту

На самі товари залишається половина і без того не широкого сайту. Адже в категоріях головне товари, саме ви їх продаєте і саме вони мають бути в центрі уваги.

Немає зображень товару. При такій вартості і відсутності у покупця можливості побачити товар живцем, є єдиний шанс його зацікавити якісними фотографіями з різних ракурсів. Зараз же на сайті на багатьох позиціях немає фотографій товарів. Такий сайт не викликає довіри. Відвідувачі йдуть, це бачать пошукові системи і опускають сайт у видачі.

4. Картка товару

Картка товару — це ваш персональний менеджер на сайті. Картка повинна дати максимум інформації за мінімум часу. Вартість, наявність, терміни доставки, способи оплати, відгуки, фото, відео, схожі товари, додаткове устаткування, можливість поспілкуватися через сайт з менеджером, купити в один клік або оформити кредит — ось основні завдання, які повинна вирішувати картка товару успішного магазину в 2013 році. Додайте до цього списку ще якісний опис, характеристики і відмінне подання інформації, дизайн і вже перед вами ідеальна картка товару.

У поточному положенні картка товару максимум на що здатна — відлякати покупця.

Над зовнішнім виглядом і функціональністю картки товару треба багато працювати.
Із приводу метаопису сторінок ми вже згадували вище, але для картки товару давайте ще раз подивимося виведення title, description, keywords

Кондиціонер Daikin (охолодження) FTXS20G/RKS20J (Безкоштовна доставка по усій Україні). Ціна, купити Кондиціонер Daikin (охолодження) FTXS20G/RKS20J (Безкоштовна доставка по усій Україні) Харків, Полтава, Дніпропетровськ, Одеса, Донецьк, Суми. Опис, характеристики, відгуки об Кондиціонер Daikin (охолодження) FTXS20G/RKS20J (Безкоштовна доставка по усій Україні). Інтернет магазин елітної кліматичної і побутової техніки ВРозетку | VRozetku — VRozetku. Інтернет магазин побутової техніки в Харкові — кондиціонери, daikin, mitsubishi, обігрівачі, зволожувачі, телевізори, samsung, lg, karcher, фільтри для води, роботи пилососи, panasonic, toshiba, bosch — Харків, Київ, Донецьк, Дніпропетровськ, Одеса, Львів, Запоріжжя | В Розетку

decsription, keywords відсутні.

5. Висновки

На основі зробленого експрес-аналізу можна зробити висновок, що сайт на даний момент не готовий до просування, не готовий до продажів.
Переробляти і допрацьовувати сайт треба в декількох напрямах:

  • перегляд асортименту
  • перегляд структури сайту
  • підбір і доопрацювання контенту на сайті
  • перегляд дизайну, виведення інформації на сайті
  • технічний перегляд і перепрограмування роботи сайту

Можливо варто розглянути питання про повну заміну сайту і початок всього з чистого аркуша.

Навіть ось такий ось невеликий аудит показав повну неготовність сайту до просування. Витрати на приведення поточної версії сайту до більш-менш зручної будуть порівнянні з витратами на створення нового магазину. Вибір за клієнтом!